maanantai 31. heinäkuuta 2023

Hampurin harmautta

Otimme aamupalat hotellissa. Se on sellainen perus aamupalabuffetti - kaikki tarpeellinen, muttei mitään ylimääräistä.

Sitten hypättiiin S-junaan ja kohteeksi Billstedt Center, koska laukussa oli vielä hieman tilaa. Berliner Tor-asemalla selkesi, että junayhteys on kunnossapitotöiden vuoksi katki Billstedtin kaupunginosaan pidempiaikaisesti, ja siellä on korvaava bussiyhteys. Se toimi ihan hyvin, perille päästiin.

Siellä menikin sitten useampi tunti. Lopuksi voimien ollessa loppumaisillaan söimme keskuksen yhteydessä olevassa ravintolassa.
Matkasovellus FahrPlaner kertoi, että takaisin hotellille pääsisi suoralla bussilla, joten päätettiin kokeilla sitä. Hetken joutui vesisateessa etsiskelemään oikeaa bussipysäkkiä, mutta se löytyi sivukadulta.

Vielä hotellin tuntumassa Wandsbek-Marktin luona oli ostoskeskus jota tovi skannailtiin, ennenkuin valuimme hotellille toipumaan. Taisinpa ottaa siinä pienet päikkärit.
Sade vain tuntui jatkuvan, eikä ennuste luvannut sen parempaa. Iltasafkaa oli kuitenkin saatava, niinpä näppärä taskuapulainen osoitti meille "Sveitsiläisravintolan" muutaman pysäkin päästä. Sadettauhmaten pikamarssia varjon alla U-junaan, Berliner Tor- asemalta ylös ja varjon vaivoin pysyessä koossa ankarassa kuurossa korttelin päähän Schweinske Hohenfelde-ravintolaan. Siellä oli mukavasti tilaa. schnizelit tilaukseen ja ei mennyt kauaa, kun apetta saapui pöytään.
Syödessämme ravintola alkoikin täyttyä, olimme saapuneet juuri sopivasti ennen iltaruokailijoiden ryntäystä. Hyvää oli!

Paluumatkalla satoi edelleen.
Huomenna onkin jo aika matkata lähemmäs kotia.