sunnuntai 30. heinäkuuta 2023

Ostoksilla

Lauantai aamuna aamupalan jälkeen lähdimme etsimään edullista laukkua ostoksia varten. Kaufland tarjosi mediumkokoisen hintaan 24,90, joka on melko ohittamaton.

Sitten ajoimme Bremenin toiselle puolen, katuja pitkin ohittaen moottoritiellä seisoneen staun. Maalina oli mittava Waterfront -kauppakeskus. Kun sieltä poistuimme iltapäivällä, oli kasseja ainakin kolme. Pikkunälkä elvytettiin KFCssä ja nautittiin kanaalin rannalla.
Lopuksi päivää ajettiin Bremenin lentokentän lähellä sijaitsevaan outlet- keskukseen, Ochtum Park.
Kiersimme sitä sen aikaa kun jalat kestivät ja palauduimme kotipesään.
Illalla menimme kaupungin keskustan tuntumassa olevalle Norddeutsche Wollkämmerei & Kammgarnspinnerei eli  lyhennettynä Nordwolle -teollisuusalueelle. Se on ollut merkittävä villa- ja kampalankojen jalostusyritys , joka toimi vuosina 1884–1981. Tehdastilojen säilyneet rakennukset ovat yksi Euroopan suurimmista teollisuusmonumenteista ja tärkeä osoitus historiallisesta tehdasarkkitehtuurista.

Siellä on puiston kulmassa El Mariachi - niminen meksikolaishenkinen ravintola. Ruoka on hyvää ja sitä on paljon. Pari tequilaakin meni.